Kanta-asiakasehdot

Kerrytät bonusta kaikista ostoksistasi, myös palveluista (poislukien toimituskulut, lääkkeet sekä bonuksilla ja lahjakorteilla tehdyt ostokset).
Bonusta kertyy aina kolmen kuukauden jaksoissa, ja bonukset ovat voimassa aina seuraavaan kolmen kuukauden bonusjakson. Bonustasot ovat 1 %, 5 % ja 10 %

Näitä ehtoja sovelletaan kuluttaja-asiakkaiden ja Musti ja Mirri Oy:n (jäljempänä ”Musti ja Mirri”) väliseen kanta-asiakkuutta koskevaan sopimussuhteeseen. Liittymällä kanta-asiakkaaksi hyväksyt nämä ehdot. Nämä ehdot korvaavat aiemmat kanta-asiakasehdot.

Näiden ehtojen lisäksi asiakkaan ja Mustin ja Mirrin välillä sovelletaan Mustin ja Mirrin Verkkopalvelun käyttöehtoja ja mahdollisia muita Mustin ja Mirrin palveluiden käyttöön liittyviä ehtoja, kuten verkkokaupan sopimusehtoja. Mikäli näiden ehtojen ja muiden ehtojen välillä on ristiriitaisuuksia, sovelletaan kanta-asiakkuuteen ensisijaisesti näitä ehtoja. Kanta-asiakkuuteen liittyvien palveluiden tai sovellusten tai niiden tiettyjen osien käyttäminen voi edellyttää jäseneltä erityisten ehtojen hyväksymistä ja noudattamista.

Liittyminen ja asiakastiedot

  • Kanta-asiakkaaksi voi liittyä kuka tahansa 15-vuotta täyttänyt luonnollinen henkilö Musti ja Mirri -myymälässä tai internetissä osoitteessa www.mustijamirri.fi/tilaukset/yhteystietoni/. Musti ja Mirri pidättää oikeuden hyväksyä tai olla hyväksymättä liittymisen. 

  • Kanta-asiakkuus on maksuton ja siihen voi sisältyä maksullisia palveluita. Kanta-asiakkuus on voimassa toistaiseksi.

  • Sinun tulee antaa kaikki liittymislomakkeessa kysytyt tiedot oikeina ja ajantasaisina. Jos yhteystietosi myöhemmin muuttuvat, ilmoitathan tietojen muuttumisesta Mustilla ja Mirrille. Voit saada kanta-asiakkuudestasi täyden hyödyn vain, jos meillä on sinusta ajantasaiset tiedot.

Tunnistautuminen

24.5.2023 alkaen: asiakkaan on mahdollisuus tunnistautua kanta-asiakkaaksi myymälässä myös ajo- tai henkilökortilla. Ajo- tai henkilökorttia kanta-asiakaskorttina käytettäessä tulee kanta-asiakkaaksi rekisteröityminen tehdä ko. kortissa olevaa henkilötunnusta käyttäen. Kanta-asiakasjärjestelmämme lukee ajo- tai henkilökortista viivakoodin, joka sisältää asiakkaan henkilötunnuksen. Henkilötunnuksen perusteella muodostetaan asiakkaalle käyttäen vahvaa salausta yksilöllinen kanta-asiakastunniste, joka tallennetaan. Henkilötunnusta ei tallenneta eikä kanta-asiakastunnisteesta pysty selvittämään henkilötunnusta.

Kanta-asiakkuus

  • Kanta-asiakkuutesi on henkilökohtainen, ja sen luovuttaminen muiden käyttöön on kiellettyä. Kanta-asiakas voi liittää korttiinsa kortit samassa taloudessa asuville perheenjäsenilleen ja kerryttää yhteistä bonusta. Henkilökohtaiset edut, jotka ladataan asiakkaan henkilökohtaiselle tilille ovat kuitenkin henkilökohtaisia.
  • Verkkopalvelussa voit muodostaa ns. perhetilin kutsumalla muita kanssasi samassa taloudessa asuvia henkilöitä liittymään perhetiliin. Perhetiliin liitetty henkilö voi olla jo kanta-asiakas tai hän voi liittyä kutsun kautta mukaan. Jos Perhetiliin liitetään alaikäinen, tulee kanta-asiakkaan olla alaikäisen huoltaja, jolloin kanta-asiakas hyväksyy alaikäisen henkilötietojen käsittelyn sekä kanta-asiakkuuden ehdot alaikäistä sitoviksi.
  • Kanta-asiakas, joka kutsuu perhetiliin muita kanssaan samassa taloudessa asuvia kanta-asiakkaita, toimii perhetilin pääkäyttäjänä. Pääkäyttäjänä voi toimia kerrallaan ainoastaan yksi perhetilin jäsenistä. Pääkäyttäjällä on oikeus lisätä ja poistaa jäseniä perhetilistä.
  • Perhetilin jäsenten tekemät ostokset kerryttävät perhetilin bonuskertymää. Kaikilla perhetilin jäsenillä on oikeus käyttää perhetilin bonuskertymää. Henkilökohtaiselle asiakastilille ladattavat edut ovat kuitenkin asiakastilikohtaisia.
  • Huomioithan erityisesti, että kaikilla perhetilin jäsenillä on oikeus nähdä toistensa ostostiedot sekä ennen että jälkeen perhetilin perustamisen.
  • Perhetilin pääkäyttäjän alle liitettävien tilien bonukset ja bonustasoon liittyvät edut, kuten kynsienleikkuu poistuvat käytöstä liitoksen yhteydessä. Siirrettävän tilin bonukset tai bonustasoon liittyvät edut eivät siirry pääkäyttäjälle. Mikäli liität käyttäjiä perhetiliisi bonuskauden aikana, tarkista liitettävän käyttäjän bonussaldo ja käytä se ennen perheliitoksen tekemistä. Perhetiliin liitetyn tilin bonuksia tai bonustasoon liittyviä etuja ei voi palauttaa jälkikäteen perhetilille.
  • Mikäli epäilet, että kanta-asiakkuuttasi käytetään väärin, ilmoita asiasta viipymättä Mustille ja Mirrille. Musti ja Mirri ei vastaa kanta-asiakkuuden väärinkäyttöön liittyvistä kolmannen osapuolen toimista, kuten mahdollisesta bonusten käytöstä.

Pentukaveri (koiranpentukaveri ja kissanpentukaveri)

  • Pentukavereille sovelletaan samoja kanta-asiakasehtoja, jotka on listattu tällä sivulla.
  • Pentukaverin tulee olla tai liittyä kanta-asiakkaaksi samalla kun liittyy Pentukaveri-asiakasohjelmaan.
  • Asiakas voi olla mukana sekä Koiranpentukaveri- että kissanpentukaveri-asiakasohjelmassa samanaikaisesti.
  • Asiakkaalla täytyy olla lisättynä sopiva lemmikki asiakasprofiiliin, jotta voi liittyä Pentukaveriksi.
  • Pentukaveri-jäsenyys on voimassa kunnes koiran- tai kissanpentu täyttää yhden vuoden. Jäsenyys päättyy automaattisesti kun koira tai kissa täyttää yhden vuoden. Kanta-asiakkuus jatkuu normaalisti tästä eteenpäin.
  • Asiakkaalla voi olla Pentukaverina maksimissaan kaksi koiranpentua ja kaksi kissanpentua samanaikaisesti.

Bonusta ostoksista

Kanta-asiakkaana tehdyt ostokset kerryttävät bonusta. Bonuksen käyttäminen ei kerrytä bonusta. Musti ja Mirri pidättää oikeuden muuttaa kertyvän bonuksen määrää ja määräytymistapaa. Bonus määräytyy kolmen edeltävän kuukauden aikana tehtyjen ostojen perusteella, ja se lasketaan ja tilitetään kanta-asiakkaan asiakastilille aina neljännesvuosittain alkavan vuosineljänneksen alussa (tammikuu-maaliskuu, jne.). Kertynyttä bonusta voi käyttää maksuvälineenä kassalla tiliöinnin jälkeen seuraavan vuosineljänneksen ajan.

  • Verkkokaupasta ostettujen tuotteiden bonukset kirjautuvat, kun ne lähetetään varastoltamme asiakkaalle. Huomioi tämä kuun vaihteessa; kuun viimeisen päivän ostokset kerryttävät seuraavan kuun bonuskertymää.
  • Bonus maksetaan tilillesi 10 arkipäivän sisällä kuluneen vuosineljänneksen eli bonuskauden loputtua.

Mustin ja Mirrin kanta-asiakkuus on kortiton. Edellytys bonuksen kertymiselle on, että kanta-asiakasnumero on esitetty tai kanta-asiakkuus/rinnakkaisasiakkuus on muutoin luotettavasti todennettu ostotapahtuman yhteydessä Musti ja Mirri -myymälässä. Verkkokaupassa tehty ostos kerryttää bonusta, jos ostos on tehty verkkosivuilla voimassa olevalle kanta-asiakastilille kirjautuneena. Verkkokaupassa kirjautuminen edellyttää sähköpostiosoitteen lisäksi salasanaa. Kanta-asiakas vastaa kaikilla tunnuksillaan tehdyistä toimista verkkokaupassa. Mustilla ja Mirrillä ei ole velvollisuutta jälkikäteen myöntää bonusta ostosta, joka on tehty kanta-asiakkuutta todentamatta tai kirjautumatta kanta-asiakkaana verkkokaupassa. 

Lahjakortin ostaminen, rahtimaksut, lääkinnälliset tuotteet, eläinlääkäripalvelut, Woltin kautta tehdyt ostokset sekä SEY-lahjoitukset eivät kerrytä bonusta. Lisäksi Musti ja Mirri pidättää oikeuden määritellä myös muita tuotteita, joiden ostaminen ei kerrytä bonusta. Mahdollisten tuotepalautusten yhteydessä bonusostojen määrä ja siten kertyvä bonusten määrä pienenee vastaavasti.

Bonus on käytettävissä ostosten maksamiseen missä tahansa Musti ja Mirri -myymälässä kanta-asiakasnumeroa tai henkilöllisyystodistusta vastaan. Verkkokaupassa voit käyttää tilillesi kertynyttä bonusta kirjautumalla sisään kanta-asiakastilillesi. Bonusta ei voi vaihtaa rahaksi. Kaikkea kertynyttä bonusta ei tarvitse käyttää kerralla. Bonukset ovat voimassa kuluvan vuosineljänneksen ajan siitä alkaen, kun ne on tilitetty kanta-asiakkaan tilille, ja ne tulee käyttää tänä aikana. Käyttämättä jääneitä bonuksia ei hyvitetä voimassaoloajan päätyttyä. Bonus on henkilökohtainen. Voit tarkistaa bonuskertymäsi kirjautumalla Mustin ja Mirrin verkkopalvelussa Omille sivuille tai myös Musti ja Mirri -myymälässä. Bonustaulukon löydät täältä.

Muut kanta-asiakkaan edut

  • Bonuksen lisäksi kanta-asiakkuuteen sisältyy myös muita, pysyviä tai kampanjaluonteisia etuja, kuten alennuksia tietyistä tuotteista tai palveluista, kanta-asiakkaille suunnattuja tapahtumia ja palveluita, Mustin ja Mirrin yhteistyökumppanin tarjoamia etuja tai muita sisältöjä. Tällaisten etujen ja sisältöjen hyödyntämiseksi voidaan edellyttää kanta-asiakkaalta palvelun käyttöön liittyvien ehtojen hyväksymistä ja noudattamista. Asiakastilille ladattavat tarjoukset ja edut ovat aina henkilökohtaisia asiakastiliin sidottuja tarjouksia. 

Asiakasviestintä ja henkilötietojen käsittely

  • Kanta-asiakkuuteen liittyvä viestintä tapahtuu pääosin sähköpostin, tekstiviestien ja verkkopalvelun välityksellä. Hyväksymällä nämä ehdot hyväksyt sähköisen etu- ja asiakasviestinnän lähettämisen sähköisesti. Kanta-asiakkaalla on mahdollisuus kieltää tämä viestintä.
  • Musti ja Mirri käsittelee kanta-asiakkaan henkilötietoja kulloinkin voimassa olevan tietosuojalainsäädännön sallimalla ja velvoittamalla tavalla. Tietoja henkilötietojen käsittelystä ja kanta-asiakkaan oikeuksista on tietosuojaselosteessa.

Ehtojen muuttaminen ja kanta-asiakkuuden päättäminen

  • Musti ja Mirri pidättää oikeuden muuttaa kanta-asiakkuuden sisältöä ja ehtoja. Olennaisista muutoksista ilmoitetaan viimeistään yhtä (1) kuukautta ennen muutosten voimaanastumista. Ilmoitus katsotaan asianmukaisesti tehdyksi, kun se on lähetetty asiakkaan ilmoittamaan sähköpostiosoitteeseen, tai kun se on luettavissa Mustin ja Mirrin verkkopalvelusta (www.mustijamirri.fi). Kanta-asiakkaan katsotaan saaneen tiedon ilmoituksesta asiakkaan viimeksi ilmoittamaan sähköpostiosoitteeseen lähetetyn ilmoituksen osalta viimeistään ilmoituksen lähettämistä seuraavana päivänä ja kotisivuilla olevalla ilmoituksella viimeistään seitsemäntenä päivänä ilmoituksen julkaisemisen jälkeen.
  • Kanta-asiakas voi irtisanoa kanta-asiakkuutensa päättymään välittömästi milloin tahansa ilmoittamalla siitä Mustille ja Mirrille kirjallisesti (esim. sähköpostitse osoitteeseen kanta-asiakas(at)mustijamirri.fi). Musti ja Mirri voi irtisanoa kanta-asiakkuuden kolmen kuukauden irtisanomisajalla. Kanta-asiakassuhteen päätyttyä käyttämättä jääneet bonukset mitätöidään, eikä niitä voi enää hyödyntää. Kanta-asiakkuuden irtisanominen lakkauttaa sekä pääkortin että pääkortin kanta-asiakkuuteen liitettyjen rinnakkaiskorttien toiminnan. Mikäli kanta-asiakas väärinkäyttää kanta-asiakasjärjestelmää tai syyllistyy muutoin näiden ehtojen tai tiettyjä etuja tai sisältöjä koskevien mahdollisten erityisten ehtojen rikkomiseen, Mustilla ja Mirrillä on oikeus ilman ennakkovaroitusta irtisanoa kanta-asiakkuus välittömästi ilman irtisanomisaikaa, jolloin myös kertyneet bonukset mitätöidään välittömästi.

Ehtoja päivitetty 10.1.2024