Verkkokaupan sopimusehdot

Verkkokaupan sopimusehdot kuluttaja-asiakkaille lyhyesti

Luethan tarkemmat sopimuksen yksityiskohdat alta, tässä ovat pääkohdat: 

  • Toimitamme tuotteita vain Suomeen. Hintoihin lisätään toimituskulut valitun toimitustavan mukaisesti.
  • Varastossa olevat tuotteet pyritään toimittamaan 1—3 arkipäivän kuluessa. Kampanja-aikoina sekä Matkahuollon ja Ahvenanmaan toimituksissa voi toimitusaika olla pidempi. Toimituksen viivästyessä Musti ja Mirri on viipymättä asiakkaaseen yhteydessä.
  • Mustin ja Mirrin verkkokaupan kuluttaja-asiakkailla on oikeus peruuttaa tilauksensa neljäntoista (14) vuorokauden kuluessa tuotteen vastaanottamisesta, lukuun ottamatta avattuja ruoka- tai kissanhiekkapakkauksia. Musti ja Mirri vastaa peruutettavien tuotteiden palautuskustannuksista. Tuotteet saatuaan Musti ja Mirri palauttaa asiakkaan peruutetusta tuotteesta maksaman hinnan, mukaan lukien toimituskulut.
  • Asiakkaalla on huolenpitovastuu tuotteesta siihen asti, kunnes asiakas on päättänyt pitää tuotteen. Mikäli tuotteen arvo on alentunut asiakkaan palauttaessa tuotteen, Mustilla ja Mirrillä on oikeus periä korvaus arvonalentumisesta aina tuotteen täyteen hintaan saakka.
  • Asiakasta kehotetaan ottamaan kaikissa ongelma- tai virhetilanteissa viipymättä yhteyttä Mustin ja Mirrin asiakaspalveluun (sähköposti: asiakaspalvelu@mustijamirri.fi, puhelin: 0800 305 305).

 Yksityiskohtaiset sopimusehdot kuluttaja-asiakkaille

1.        Yleistä

2.        Asiointi verkkokaupassa

3.        Henkilötietojen käsittely

4.        Hinnat ja tiedot tuotteista

5.        Tuotteiden toimittaminen

6.        Maksutavat

7.        Vahvistus tehdystä sopimuksesta

8.        Peruuttamisoikeus

9.        Tuotteiden tarkastaminen

10.      Reklamaatiot ja virhevastuu

11.      Toimituksen viivästys

12.      Ylivoimainen este

13.      Palveluntarjoaja

14.      Sovellettava laki ja riitojen ratkaisu

 

1.        Yleistä

Nämä ovat Musti ja Mirri Oy:n (jäljempänä ”Musti ja Mirri”) verkkokaupan sopimusehdot. Näitä sopimusehtoja sovelletaan Mustin ja Mirrin ja kuluttaja-asiakkaan (jäljempänä ”Asiakas”) välillä, kun Asiakas ostaa Mustilta ja Mirriltä tuotteita Musti ja Mirri Oy:n verkkosivuston www.mustijamirri.fi välityksellä. Lisäksi Asiakkaan toimintoihin Mustin ja Mirrin verkkokaupassa sovelletaan Mustin ja Mirrin yleisiä verkkopalvelun käyttöehtoja, joihin Asiakasta kehotetaan tutustumaan.
 

2.        Asiointi verkkokaupassa

Verkkokaupassa voivat asioida kaikki vähintään 18-vuotiaat Asiakkaat, joilla on toimiva sähköpostiosoite ja matkapuhelinnumero. Asiointi ja asiakaspalvelu tapahtuvat suomen, ruotsin tai englannin kielellä. 

Tilauksen tekeminen ei edellytä rekisteröitymistä. Asiakkaan tulee kuitenkin antaa tilauksen tekemisen yhteydessä pakolliseksi merkityt tiedot. Asiakas vastaa annettujen tietojen oikeellisuudesta, ja on velvollinen ilmoittamaan tietojen muuttumisesta viipymättä Mustille ja Mirrille.

Mustin ja Mirrin kanta-asiakkaat voivat halutessaan kirjautua verkkokauppaan kanta-asiakasnumerollaan ja salasanalla, jolloin verkkokauppaostokset kerryttävät kanta-asiakkaan bonusta. Kanta-asiakasnumero löytyy kanta-asiakaskortin etupuolelta. Jos olet kanta-asiakas, mutta sinulla ei vielä ole salasanaa, voit tilata sen tästä.

Tuotteiden tilaaminen tapahtuu valitsemalla tuotteita verkkokaupassa ostoskoriin. Musti ja Mirri vahvistaa tilauksen vastaanottamisen Asiakkaalle tämän ilmoittamaan sähköpostiosoitteeseen automaattisesti lähetettävällä viestillä. Asiakkaan tulee tarkistaa, että vastaanottovahvistuksessa ilmoitettu tilauksen sisältö vastaa Asiakkaan tekemää tilausta.

Asiakasta sitova tilaus syntyy, kun Asiakas lähettää tilauksensa verkkokaupassa. Mustia ja Mirriä tilaus sitoo, kun Musti ja Mirri on toimittanut Asiakkaalle sopimusvahvistuksen (ks. Vahvistus tehdystä sopimuksesta jäljempänä). Ennen sopimusvahvistuksen lähettämistä Mustilla ja Mirrillä on oikeus olla hyväksymättä Asiakkaan tilausta.

3.        Henkilötietojen käsittely

Musti ja Mirri käsittelee Asiakkaan ja kanta-asiakkaan henkilötietoja kulloinkin voimassa olevan henkilötietolainsäädännön sallimalla ja velvoittavalla tavalla. Lisätietoja henkilötietojen käsittelystä löytyy Mustin ja Mirin asiakkuuteen ja muuhun asialliseen yhteyteen perustuvan rekisterin rekisteriselosteesta.
 

4.        Hinnat ja tiedot tuotteista

Veloitamme tuotteet tilaushetkellä voimassa olevan hinnan mukaisesti. Tuotteidemme hinnat ovat voimassa toistaiseksi tai tuotetiedoissa erikseen ilmoitetun ajan (esimerkiksi kampanjatuotteet).
Tuotteiden hinnat eivät sisällä maksutapa- tai toimituskuluja, vaan ne määräytyvät valitun maksu- ja toimitustavan mukaan (ks. jäljempänä ”Tuotteiden toimittaminen” ja ”Maksutavat”). Toimituskulut ja valittuun maksutapaan liittyvät kulut ilmoitetaan verkkokaupassa välittömästi ennen tilauksen tekemistä ja veloitetaan tilauksen maksamisen yhteydessä. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron.

Musti ja Mirri pyrkii pitämään verkkokaupassa esitettävät hintatiedot ja tuotteiden saatavuustiedot ajantasaisena ja oikeina, mutta ei takaa tietojen virheettömyyttä tai tuotteiden saatavuutta eikä vastaa niistä. Jos verkkokaupassa esitetty hinta on ollut selvästi virheellinen, Musti ja Mirri pidättää oikeuden purkaa sopimus. Hinta on ollut selvästi virheellinen ainakin silloin, kun se poikkeaa merkittävästi vastaavan kaltaisen tuotteen tavanomaisesta hintatasosta tai kun asiakkaan olisi muutoin pitänyt ymmärtää hinnan virheellisyys (esim. jos hinta on 0,00 euroa).

Mikäli ilmenee, että Asiakkaan tilaama tuote on verkkokaupassa esitetyistä saatavuustiedoista huolimatta loppunut, Musti ja Mirri ilmoittaa asiasta viipymättä Asiakkaalle tämän ilmoittamia yhteystietoja käyttäen. Jos tilattu tuote on muutoin kuin tilapäisesti loppunut tai tuotteen toimittaminen kestäisi yli 30 päivää tilaushetkestä, Musti ja Mirri sitoutuu hyvittämän Asiakkaalle tämän tuotteesta maksaman hinnan täysimääräisesti, ja kaupan katsotaan kyseisen tuotteen osalta purkautuneen. Jos asiakas kuitenkin haluaa pitää kaupan voimassa, asiakkaalla on mahdollisuus hyväksyä pidempi toimitusaika tai korvaava tuote.
 

5.        Tuotteiden toimittaminen

Toimitamme tuotteita koko Suomen alueelle (myös Ahvenanmaalle).

Pyrimme aina mahdollisimman nopeaan toimitukseen. Mikäli kyse on varastossa saatavilla olevasta tuotteesta, pyrimme toimittamaan tuotteen 1—3 arkipäivän kuluessa, ja joka tapauksessa viimeistään 30 päivän kuluttua tuotteen tilaamisesta. Mikäli havaitsemme toimituksen kestävän normaalia pidempään, pyrimme olemaan Asiakkaaseen viipymättä yhteydessä Asiakkaan ilmoittamia yhteystietoja käyttäen. Voit seurata tilauksen etenemistä tilauksen vastaanottovahvistuksen sisältämästä linkistä.

Toimitamme tuotteita seuraavilla tavoilla:

  • Nouto Musti ja Mirri -myymälästä: 0 €
  • Postin toimitustavat
    • Nouto Postin pakettiautomaatista 4,90 € tai ilman toimituskuluja, jos tilauksen arvo on vähintään 50 € (Nouda tilaamasi tuotteet valitsemastasi Postin pakettiautomaatista. Saat tekstiviestin saapuneesta lähetyksestä.)
    • Nouto valitsemastasi Postista 4,90 € tai ilman toimituskuluja, jos tilauksen arvo on vähintään 50 € (Nouda tilaamasi tuotteet valitsemastasi Postista. Sinulle ilmoitetaan tekstiviestillä tai sähköpostilla paketin saapumisesta. Ota henkilöllisyystodistus mukaan kun noudat lähetystä.)
    • Postin kotiinkuljetus 7,90 € tai ilman toimituskuluja, jos tilauksen arvo on vähintään 50 € (Posti sopii kanssasi toimitusajankohdan.)
  • Matkahuollon toimitustavat
    • Nouto Matkahuollon toimipisteestä 4,90 € tai ilman toimituskuluja, jos tilauksen arvo on vähintään 50 €
    • Nouto lähikaupasta 4,90 € tai ilman toimituskuluja, jos tilauksen arvo on vähintään 50 €
    • Matkahuollon kotiinkuljetus 7,90 € tai ilman toimituskuluja, jos tilauksen arvo on vähintään 50 €

Saat tekstiviestillä ilmoituksen, kun tuote on noudettavissa. Varaudu todistamaan henkilöllisyytesi (ajokortti, passi, kuvallinen henkilökortti). Mikäli toimitustavaksi on valittu nouto Musti ja Mirri -myymälästä, säilytämme tuotteen myymälässä kaksi viikkoa. Myymälästä tilauksen voi noutaa myös toinen henkilö tilaajan allekirjoittamalla valtakirjalla. 

Jos Asiakas ei nouda toimitettua tuotetta toimituspaikasta määräajassa eikä nimenomaisesti ilmoita tuotteen peruuttamisesta 14 päivän kuluessa siitä, kun Asiakas on saanut ilmoituksen siitä, että tuote on noudettavissa, Asiakkaan katsotaan peruuttaneen tuotteen tilauksen. Mustilla ja Mirrillä on tällöin oikeus periä Asiakkaalta korvaus tuotteen toimittamisesta aiheutuneista kuluista (edellä yksilöidyt Postin ja Matkahuollon toimitustavat). Musti ja Mirri on oikeutettu kuittaamaan kyseisen korvauksen suoraan siitä maksusuorituksesta, joka Asiakkaalle on tuotteen peruuttamisen johdosta palautettava.
 

6.        Maksutavat
 

Verkkokaupassa voidaan maksaa seuraavilla maksutavoilla

- Verkkopankkimaksut: Nordea, Osuuspankki, Sampo Pankki, Säästöpankki/Aktia, Nooa, Handelsbanken, Ålandsbanken, Tapiola ja S-pankki.

- Luottokortit: Visa, Visa Electron, MasterCard ja American Express.

- Musti ja Mirri Lasku: kun valitset Laskun, saat jopa 50 päivää maksuaikaa, riippuen ostopäivästä. Lasku lähetetään erikseen postissa kuun 7. päivä ja eräpäivä on kuukauden 28. päivä. Laskutuslisä on 2,95 €.

- Musti ja Mirri Tili: Kun valitset maksutavaksi Tilin, saat jopa 36 kuukautta maksuaikaa. Tilinhoitomaksu on 2,95 € kuukaudessa. Tilin vuosikorko on 19,90%, jolloin todellinen vuosikorko on 29,35%, kun takaisinmaksuaika on 12 kuukautta ja luoton suuruus on 1000 €. Voit milloin tahansa maksaa jäljellä olevan luoton kerralla pois. Ostohetken yhteydessä tehdään luottopäätös, jossa luottotietosi voidaan tarkistaa. Luotonmyöntäjänä toimii on Avarda Oy.  

7.        Vahvistus tehdystä sopimuksesta

Asiakkaalle lähetetään toimituksen yhteydessä vahvistus tehdystä sopimuksesta, joka sisältää tilauksen keskeiset tiedot sekä  peruuttamislomakkeen ja –ohjeen. 
 

8.        Peruuttamisoikeus

Asiakkaalla on oikeus syytä ilmoittamatta peruuttaa verkkokaupasta tilaamansa tuote 14 päivän kuluessa. Peruuttamisen määräaika päättyy 14 päivän kuluttua siitä, kun tuote on vastaanotettu. Peruuttamisoikeus ei koske avattuja ruoka- ja kissanhiekkapakkauksia.

Peruuttamisoikeuden käyttämiseksi Asiakkaan on ilmoitettava Mustille ja Mirrille päätöksestään peruuttaa tuote yksiselitteisellä tavalla (esimerkiksi kirjeellä postitse, faksilla tai sähköpostilla). Asiakas voi käyttää sopimusvahvistuksen liitteenä lähetettyä peruuttamislomaketta, mutta sen käyttö ei ole pakollista. 

Peruuttamisen määräajan noudattamiseksi riittää, että Asiakas lähettää ilmoituksen peruuttamisoikeuden käytöstä ennen peruuttamisajan päättymistä.

Asiakkaan tulee palauttaa peruuttamansa tuote takaisin Mustille ja Mirrille jäljempänä mainittuun osoitteeseen viivytyksettä ja viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen tekemisestä. Määräaikaa on noudatettu, jos Asiakas lähettää tavarat takaisin ennen kyseisen 14 päivän päättymistä. Tuotteen voi palauttaa esimerkiksi Matkahuollon tai Postin toimipisteeseen, mihin tahansa Musti ja Mirri -myymälään tai siihen lähikauppaan, josta tilaus on noudettu. Asiakas voi toimittaa peruuttamislomakkeen täytettynä yhdessä palautettavan tuotteen kassa. Tuote tulee palauttaa mielellään alkuperäisessä pakkauksessa tai muutoin hyvin pakattuna.

Musti ja Mirri vastaa peruutettavien tuotteiden palauttamisesta johtuvista välittömistä kustannuksista. 

Palautamme Asiakkaalle kaikki Asiakkaalta saadut suoritukset koskien peruutettua tuotetta, myös toimituskustannukset, viivytyksettä ja joka tapauksessa viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen saatuamme. Mustilla ja Mirrillä on oikeus kuitenkin pidättyä maksujen palautuksesta, kunnes Musti ja Mirri on saanut peruutetun tuotteen takaisin tai kunnes Asiakas on osoittanut lähettäneensä tuotteen takaisin. Suoritamme palautuksen sillä maksutavalla, jolla Asiakas on maksanut tuotteen, ellei Asiakas ole nimenomaisesti suostunut muuhun, ja joka tapauksessa siten, ettei Asiakkaalle aiheudu suoritusten palauttamisesta kustannuksia.

Asiakkaalla on huolenpitovastuu vastaanottamastaan tuotteesta. Asiakas on vastuussa aina tuotteen täyteen hintaan saakka sellaisesta tuotteen arvon alentumisesta, joka on seurausta muusta kuin tavaroiden luonteen, ominaisuuksien ja toimivuuden toteamiseksi tarvittavasta käsittelystä.

9.       Tuotteiden tarkastaminen

Toimituksen vastaanotettuaan Asiakkaan tulee viipymättä tarkastaa toimitettujen tuotteiden kunto ja virheettömyys sekä varmistaa, että toimitus sisälsi kaikki tilatut tuotteet.
 

10.    Reklamaatiot ja virhevastuu

Asiakkaan tulee viivytyksettä ja viimeistään 14 päivän kuluessa mahdollisen tuotteen tai tilauksen virheellisyyden havaittuaan ilmoittaa virheestä Mustin ja Mirrin asiakaspalveluun (sähköposti: asiakaspalvelu@mustijamirri.fi tai puh. 0800 305 305).

Musti ja Mirri vastaa tuotteen virheestä voimassaolevan kuluttajansuojalainsäädännön mukaisesti. Jos tuotteen tai toimituksen todetaan olevan virheellinen, Mustilla ja Mirrillä on ensisijaisesti oikeus kohtuullisessa ajassa korjata virhe tai toimittaa tilalle virheetön tuote.

11.    Toimituksen viivästys

Asiakkaalla on oikeus vedota tuotteiden toimittamisen viivästyksestä johtuviin kuluttajansuojalain mukaisiin oikeuksiinsa. Musti ja Mirri ei kuitenkaan vastaa viivästyksestä, jos viivästys johtuu Asiakkaan puolella olevasta syystä, kuten siitä, että Asiakas ei ole ollut paikalla sovittuna tuotteiden toimittamisajankohtana eikä häntä tavoiteta tai Asiakas on ilmoittanut virheelliset yhteystiedot tai ei ole ilmoittanut yhteystietojensa muuttumisesta.

12.    Ylivoimainen este

Musti ja Mirri ei vastaa sellaisesta sopimusrikkomuksesta, kuten toimituksen viivästymisestä tai estymisestä, joka johtuu Mustin ja Mirrin vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella olevasta seikasta (force majeure).

13.    Palveluntarjoaja

Musti ja Mirri Oy (y-tunnus: 1083808-5)

Mustijamirri.fi / Musti ja Mirri Logistiikka

Jännekatu 10

20760 Piispanristi

Puhelin: 0800 305 305 (ma-pe klo 9–20, la klo 10–18; puhelu on asiakkaalle ilmainen)

Sähköposti: asiakaspalvelu@mustijamirri.fi

14.    Sovellettava laki ja riitojen ratkaisu

Näihin sopimusehtoihin sovelletaan Suomen lakia, lukuun ottamatta sen lainvalintasäännöksiä.

 Osapuolet pyrkivät ratkaisemaan mahdolliset erimielisyydet ensisijaisesti neuvotteluin. Mikäli osapuolet eivät pääse asiassa yhteisymmärrykseen, ratkaistaan riita Suomessa, Helsingin käräjäoikeudessa. Asiakkaalla on lisäksi mahdollisuus viedä riita oman kotipaikkansa käräjäoikeuden tai kuluttajariitalautakunnan käsiteltäväksi.

 

Sopimusehtoja päivitetty 20.2.2017.

Back to top