Kysymykset ja vastaukset

Asiakaspalvelun yhteystiedot


0800 305 305 (puhelu on ilmainen) tai asiakaspalvelu@mustijamirri.fi

Asiakaspalvelu avoinna / Öppet:

Arkisin ma–pe / må–fre klo 10.00 – 17.00

Poikkeusaukiolot: 

 

  • 29.3 suljettu, pääsiäinen
  • 1.4 suljettu, pääsiäinen
  • 1.5 suljettu, vappu
  • 9.5 suljettu, helatorstai
  • 21.6 suljettu, juhannus
     

Verkkokauppaostosten palautus 


Verkkokauppaostosten asiakaspalautukset lähetetään osoitteeseen:

Musti ja Mirri Oy / Palautukset Pajakatu 2, ovet 2-5 11130 Riihimäki
(Ilmoita palautustunnus: Posti 639124, Matkahuolto 9508234)


Palautuslomakkeen löydät täältä

Näin teet reklamaation ruoasta: 

Ruokareklamaation voit tehdä sähköpostitse asiakaspalvelu@mustijamirri.fi. Pyytäisimme sinua ystävällisesti lähettämään reklamaation yhteydessä alla olevat lisätiedot asian hoidon sujuvoittamiseksi:

  • tuotteen nimi
  • eränumero (jos tiedossa)
  • parasta ennen päivämäärä (jos tiedossa)
  • koska tuote otettu käyttöön
  • kauanko tuotetta on käytetty ennen oireiden alkamista
  • miten tuotetta on säilytetty
  • minkälaisia oireita lemmikki on saanut 
  • muita lisätietoja tapahtuneesta (esim. olemassa olevat eläinlääkärilausunnot, tutkimustulokset)

Asiakaspalvelun poikkeusaukioloajat 

  • Torstai 18.5. suljettu (Helatorstai)
  • Keskiviikko 31.5. klo 10.00 - 15.00
  • Perjantai 23.6. suljettu (juhannus)

Hyvinvointipalvelut 


Varaa aika hyvinvointipalveluihimme täältä!

Tilauksen seuranta

Tarkista tilauksesi toimituksen tila helposti omilta sivuiltasi. Löydät linkin toimituksesi seurantaan tilauksesi tiedoista.

Miten teen tilauksen verkkokaupassa? 

Tilausohjeet

Näin tilaat:

  • Kirjaudu sisään tilillesi, mikäli olet kanta-asiakas. Näin kerrytät bonuksia ostoksistasi. Rekisteröidy kanta-asiakkaaksi täällä>>
  • Klikkaa "Osta" painiketta haluamasi tuotteiden kohdalla.
  • Klikkaa "Lisää ostoskoriin" painiketta.
  • Klikkaa ostoskorissa "Siirry kassalle" painiketta.

  • Tarkista huolellisesti ostoskorin sisältö ja tee mahdolliset muutokset ennen maksamista. Mikäli sinulla on alennuskoodi, syötä se tässä vaiheessa kassalle.
  • Anna sähköpostisoitteesi ja toimitusosoitteen postinumero niille varattuihin kenttiin. Paina "Jatka"  ja näet alueesi toimitustavat. Tutustu toimitustapoihimme täällä >>
  • Valitse listauksesta sinulle sopivin toimitustapa. Paina "Maksa tilaus".
  • Täytä yhteystietosi ja klikkaa "Jatka"
  • Valitse maksutapa. Tutustu maksutapoihimme täällä >>
  • Klikkaa "Osta".
  • Saat sähköpostiisi tilausvahvistuksen tekemästäsi ostoksesta. Tarkista tarvittaessa myös Roskaposti-kansio. 

  • Huom! Jos et saa tilausvahvistusta, emme ole vastaanottaneet tilausta. Ota tällöin yhteyttä asiakaspalveluun (puh. 0800 305 305).

Huomioitavaa tilauksiin liittyen:

  • Emme toimita tilauksia ulkomaille emmekä Ahvenanmaalle.
  • Kun olet tehnyt tilauksen ja maksanut sen, tilausta ei voi enää muuttaa eikä peruuttaa. Toimitetulla tilauksella on 14 vuorokauden vaihto- ja palautusoikeus. Lue lisää vaihto- ja palautusoikeudesta täältä >>

Mikä on kestotilaus?

Kestotilaus on palvelumme, jolla varmistat etteivät tärkeät, toistuvat tuotteesi pääse loppumaan kotoa! Kestotilauksella saat valitsemasi tuotteet automaattisesti kotiisi valitsemallasi toimitusvälillä, esimerkiksi kerran kuukaudessa. Lyhyesti se toimii näin:

  • Valitse ”Kestotilaus” -vaihtoehto tuotesivulta
  • Valitse toimitusvälisi – voit aina muokata tätä helposti myöhemmin
  • Kestotilaus ei sido sinua mihinkään, voit aina muokata, siirtää tai perua kestotilauksesi koska tahansa omilta sivuiltasi
  • Saat jatkossa neljä päivää toimitusta ennen sähköpostin, joka muistuttaa sinua tulevasta tilauksesta ja voit helposti lisätä kertatuotteita saman paketin mukaan!

Varmistat tuotteen parhaan hinnan! 

  • Saat ensimmäisestä kestotilauksesta -10 % normaalihinnasta ja seuraavista vähintään -5 %.
  • Tuote aina parhaaseen hintaan: jos tuote on alennuksessa kestotilauksen toimituspäivänä, saat kestotilatun tuotteen automaattisesti voimassa olevaan tarjoushintaan.

Mitä tuotteita voin kestotilata?

Kestotilaus on saatavilla seuraaviin tuotekategorioihin: ruoka (poislukien pakasteet), kissanhiekka, herkku, terveys ja hyvinvointi sekä kakkapussit.

Miten osaan valita oikean toimitusvälin?

Oikean toimitusvälin valitsemiseksi pohdi tuotteen kulutustasi ja tarkasta esimerkiksi tilaushistoriastasi kuinka usein olet tuotetta aiemmin tilannut. Mikäli valinta ei ensimmäisellä kerralla mene oikein, on toimitusväliä onneksi helppo muuttaa kestotilauksesi tiedoista.

Kerrytänkö bonusta kestotilauksistani?

Kyllä! Bonus kertyy kestotilauksista samalla tavalla kuin muista ostoksistasikin.

Kuinka voin muokata kestotilaustani?

Voit aina helposti ja joustavasti muokata kestotilaustasi oman tilisi alta, ”Kestotilaukset”-valikosta. Voit esimerkiksi muokata seuraavan tilauksen lähetysaikaa, toimitustapaa sekä tarvittaessa laittaa kestotilauksesi tauolle.

Voinko lisätä tuotteita kestotilaukseeni?

Voit lisätä kertaluontoisia lisätuotteita kestotilauksesi mukaan. Saat neljä päivää ennen seuraavaa toimitustasi sähköpostiviestin, joka muistuttaa lisäysmahdollisuudesta. Lisäyksiä teet helposti suoraan tuotesivulta, ”Lisää seuraavaan toimitukseeni” -napista.

Milloin kestotilaukseni laskutetaan?

Kestotilaus laskutetaan aina toimituspäivänä valitsemallasi maksutavalla.

Mitä tapahtuu, jos kestotilattava tuotteeni on loppu varastosta?

Pyrimme aina varmistamaan saatavuuden kestotilaustuotteille. Mikäli kuitenkin tuotteesi olisi poikkeuksellisesti loppu varastoltamme, saat asiakaspalvelustamme viestin ja mahdollisuuden joko peruuttaa tilaus tai odottaa puuttuvia tuotteita.

 

Bonukset ja kanta-asiakkuus

Mistä näen kertyneen bonuksen?

Kertyneen bonuksen näet kirjautumalla sisään omalle tilille verkkokaupassa ja klikkaamalla Bonus & taso -linkkiä omat tiedot -osiossa tai kysymällä ja näyttämällä kanta-asiakaskorttiasi myymälässämme.

Miten bonuksia voi käyttää?

Kertyneen bonuksen voi käyttää ostoksiin Musti ja Mirri -myymälöissä kanta-asiakaskorttia/numeroa ja henkilöllisyystodistusta näyttämällä. Verkkokaupassa bonuksen voi käyttää vain kokonaisten eurojen osalta.

Saako bonuksia verkkokaupan ostoksista?

Kun kirjaudut sisään verkkokauppaan ennen ostosten tekoa, bonukset kertyvät automaattisesti.

Voiko perheellä olla yhteinen kanta-asiakastili?

Voi olla. Voit lisätä samassa taloudessa asuvan perheenjäsen omalla tililläsi klikkaamalla ”liitä perheenjäsen” -nappia. 

Kuinka monelle lemmikille saan syntymäpäivälahjan? 

Syntymäpäivälahjan saat enintään kolmelle kanta-asiakassivulle rekisteröidylle lemmikille. Voit rekisteröidä lemmikkisi oman asiakastilisi yhteystietoihin kohdassa "lisää lemmikki" 

Asiakaspalvelu

Miten kirjaudun verkkokauppaan?

Paina sivun oikeassa yläkulmassa ”Kanta-asiakas” ja kirjaudu sisään.

Käyttäjätunnus on varattu. En pääse kirjautumaan. Mitä teen?

Paina sivun oikeassa yläkulmassa ”Kanta-asiakas” ja ”Kirjaudu sisään” ja paina  ”Unohtuiko salasana”.

Miten pääsen ostoskorista kassalle?

Rullaa sivua alaspäin. Syötä sähköpostiosoitteesi ja postinumerosi ja paina ”Jatka”.

Miten valitsen "nouto myymälästä" - toimitustavan?

Valitse kassalla toimitustavaksi ”Nouto Musti ja Mirri myymälästä” ja valitse valikosta haluamasi myymälä.

Kuinka peruutan verkkokauppatilauksen? 

Peruutuksen tehdä asiakaspalvelumme kautta. Huomioithan, että mikäli tilauksesi statuksessa lukee "Lähetetty" emme voi suoraan perua tilaustasi asiakaspalvelussa. Hätä ei ole tämän näköinen, sillä voit helposti palauttaa tuotteen lähimpään myymälään tai tehdä palautuksen valitsemallasi noutopisteellä. Palautamme rahat tilauksestasi, kun paketti on saapunut takaisin varastollemme. Lähetä sähköpostia osoitteseen asiakaspalvelu@mustijamirri.fi, chattaa kanssamme tai soita numeroon 0800 305 305.

HAU! Mikäli lähetät meille sähköpostia, otathan huomioon palveluaikamme. 

Missä verkkokauppatilaukseni viipyy? 

Mikäli tuotetta on tilaushetkellä varastossa toimitamme tuotteen 1-5 arkipäivän sisällä, riippuen tuotteesta ja toimitustavasta. Lähetämme sinulle sähköpostiisi toimitusvahvistuksen, kun tuote on toimitettu varastoltamme. 

Toimitusvahvistuksesta löydät seurantatunnuksen, mitä klikkaamalla pääset seuraamaan tilauksesi kulkua. Saman tunnuksen löydät myös kirjautumalla omille sivuillesi tästä. Valitse oikea tilaus ja klikkaa "Näytä tilaus". Klikkaa vihreää lähetystunnusta ja pääset suoraan seuraamaan tilaustasi kuljetusyhtiön sivuille. Kuljetusyhtiö päivittää kuljetuksen lisätietoja sivuilleen ja ilmoittaa sinulle SMS viestillä tai söhköpostitse kun tuote on noudettavissa. 

Tuotereklamaatiot 

Tuotereklamaatiotapauksissa tarvitsemme aina tuotteen arvioitavaksi myymälään. Myymälähenkilökunta tarkistaa tuotteen ja arvioi samalla reklamaatio- ja hyvitystarpeen. Tämä on myös nopein mahdollinen keino hyvitykselle.

Tuotereklamaatiotapauksessa ota myymälään mukaan: 

  • Tuote
  • Kuitti
    • Mikäli kuitti on kateissa, mutta olet oston yhteydessä esittänyt kanta-asiakaskorttisi kassalla tai tilannut tuotteen verkkokaupastamme, löytyy ostotiedot järjestelmästämme.

Eikö sinulla ole kuittia tallessa? 

Tuotetakuut ja tyytyväisyystakuu

Takuu

Valmistaja myöntää osalle myymistämme tuotteista takuun. Takuuaika kerrotaan verkkosivuillamme "Lue lisää"- kohdassa. Valmistaja ilmoittaa mahdollisen takuuajan tuotteelle myös tuotteen mukana tulevissa käyttöohjeissa. Takuuaikana rikkoutunut tuote tulee tuoda tarkistukseen myymälään, tai lähettää verkkokauppaan, jotta vika voidaan tarkistaa ja varmistaa sen kuuluminen takuun piiriin. Takuu ei kata normaalia kulumista tai kuluvia osia. Takuu ei myöskään kata mikäli tuotetta on käytetty vastoin sen käyttötarkoitusta tai mikäli tuote on rikkoutunut putoamisen, tai muun tuotteelle epänormaalin tapaturman seurauksena. Takuu on voimassa ostokuittia vastaan. 

Tyytyväisyystakuu

Musti ja Mirri takaa myymilleen kuivaruoille tyytyväisyystakuun. Mikäli kuivaruoka ei ole juuri sinun lemmikillesi sopiva, voit palauttaa ruoan 2 kuukauden sisällä ruoan ostosta. Ruokaa tulee olla jäljellä yli 50% pussin koosta ja pussin tulee olla muutoin ehjä. Tuo kuivaruoka lähimpään myymäläämme ja etsitään yhdessä maistuvampi vaihtoehto! Tyytyväisyystakuu on voimassa ostokuittia vastaan. Tyytyväisyystakuuta voi käyttää vain kerran per tuote. Musti ja Mirri pidättää oikeuden Makutakuun antamisessa jos sitä koskien on väärinkäytösepäily.

Palautusoikeus

Musti ja Mirrin verkkokaupan kuluttaja-asiakkailla on oikeus peruuttaa verkkokaupasta tilaamansa tuote tai koko tilaus 14 päivän kuluessa. Peruuttamisen määräaika päättyy 14 päivän kuluttua siitä, kun tuote on vastaanotettu.

Peruuttamisoikeuden käyttämiseksi pyydämme ilmoittamaan Mustille ja Mirrille päätöksestä peruuttaa tuote tai koko tilaus yksiselitteisellä tavalla (esimerkiksi kirjeellä postitse tai sähköpostilla (asiakaspalvelu@mustijamirri.fi). Ilmoitukseksi katsotaan myös tämän peruuttamislomakkeen palauttaminen täytettynä yhdessä palautettavan tuotteen kanssa.

Pentutreffit - Yleisimmin kysytyt kysymykset 

HAU! Osallistumisikäraja ja rokotuksen varoaika on muuttunut 1.2.2020.

Kuinka kauan pentutreffit kestävät?

Pentutreffien kesto on 30 minuuttia. Tapahtuma alkaa ennalta ilmoitettuna ajankohtana, joten saavuthan ajoissa paikalle. Mikäli myöhästyt, pentusi voidaan turvallisuussyistä ottaa leikkialueella vasta tauon aikana.

En ole Mustin ja Mirrin kanta-asiakas eli Kaveri, voinko silti osallistua pentutreffeille?

Pentutreffit on tarkoitettu vain Kavereillemme ja niille osallistuminen on maksutonta. Voit liittyä Kaveriksi myymälässä ennen ensimmäisiä pentutreffejä. Kaveriksi voi rekisteröityä helposti myös täällä! Kaveruus ei maksa mitään.

Tarvitseeko pentutreffeille varata ennalta paikkaa?

Yleensä ei. Huomioithan kuitenkin, että joissakin vilkkaimmissa myymälöissämme pentutreffeille on käytössä ennakkoilmoittautuminen. Täältä löydät pentutreffejä järjestävien myymälöiden tiedot sekä voit tarkistaa, mihin tarvitaan ennakkoilmoittautuminen.

Mistä tiedän, mihin leikkiryhmään pentuni soveltuu?

Pennut jaetaan kokonsa, ikänsä ja yksilöllisen leikkitapansa perusteella ryhmiin. Pentutreffiohjaaja tai muu myymälähenkilökunta auttavat sopivan ryhmän valinnassa.

Kuinka suuria leikkiryhmät ovat?

Leikkiryhmien koko vaihtelee osallistujamäärän mukaan. Mikäli pentuja on paikalla hyvin paljon, voidaan leikkiä jaksottaa niin, että osa pennuista on tauolla ja osa leikkii. Joissain myymälöissämme on myös mahdollista jakaa leikkialue kahtia, jolloin useampi pentu pääsee samanaikaisesti leikkimään hallitusti.

Pentuni on luonteeltaan ujo ja varautunut, voinko osallistua treffeille sen kanssa?

Voit, ja ehdottomasti sinun myös kannattaa osallistua! Usein ujot ja harkitsevatkin pennut innostuvat leikkimään, kun ne saavat ensin kaikessa rauhassa tutustua tilanteeseen turvallisen välimatkan päästä. Pentutreffeillä pentua ei koskaan pakoteta olemaan leikkiaitauksessa. Jos arkatassuja on useampi, niille tarjotaan tilaisuus tutustua toisiinsa ja harjoitella leikkiä yhdessä. Vaikka pentusi ei rohkaistuisikaan vielä ensimmäisellä kerralla leikkiin mukaan, saa se arvokkaita kokemuksia elämästä vain katselemalla ja kuuntelemalla muiden leikkiä. Jos pennulla on ujo luonne, on kriittisen tärkeää tarjota sille paljon mukavia ja turvallisia kokemuksia!

Pentuni on luonteeltaan hyvin riehakas ja villi, voinko osallistua treffeille sen kanssa?

Ilman muuta! Hyvin temperamenttisille ja riehakkaille pennuille saatetaan suositella ryhmää, jossa on yhtä vauhdikasta seuraa. Vilkkaat pennut myös ohjataan tauoille hieman useammin kuin muut, jotta leikki ei kiihdy liikaa. Pentutreffit päättyvät aina rauhoittumishetkeen. Tämä on erinomaista harjoitusta vauhtiveikoille.

Pennullani ei ole suomalaista rokotustodistusta, voinko osallistua treffeille sen kanssa?

Mustin ja Mirrin pentutreffeille osallistumisen ehtona on suomalainen rokotustodistus, joten ulkomailla rokotettu pentu ei voi osallistua tapahtumaan. Rokotuslinjaukset on tehty yhteistyössä eläinlääkäreiden ja muiden asiantuntijoiden kanssa. Pentuja tulee Suomeen hyvin erilaisista olosuhteista ja lähtömaista. Jokainen pentu on taustoistaan huolimatta yhtä arvokas, ja kannustammekin kaikkia vierailemaan muuten myymälöissämme. Jokainen pentu ansaitsee iloisia kokemuksia ja hellää huolenpitoa!

  • Pentutreffeille ovat tervetulleita Suomessa syntyneet pennut, jotka ovat saaneet ensimmäisen Suomessa otetun rokotuksensa, ja siitä on kulunut 14 vrk varoaika. 
  • Pentutreffeillä voivat käydä 4 kk ikään saakka pennut, jotka kokonsa ja käyttäytymisensä puolesta sopivat leikkiin sisäaitauksessa.

Voinko jättää pentuni pentutreffeille ja käydä itse asioilla?

Pennun omistaja tai valvoja on koko treffien ajan vastuussa omasta pennustaan. Pentua ei siis voi jättää leikkimään ja poistua itse paikalta. Jos omistaja haluaa piipahtaa asioilla tai tutustua myymälän valikoimiin, pentu tulee ottaa mukaan.

Voinko palkita pentua makupaloilla treffien aikana?

Musti ja Mirri kannustaa kouluttamaan kaikkia eläimiä käyttäytymistieteisiin perustuvilla menetelmillä. Tämä tarkoittaa sitä, että haluttua käytöstä vahvistetaan palkitsemalla eläintä, eikä rankaisuja käytetä. Pentutreffeillä on suotavaa palkita omaa pentua leikkikehän ulkopuolella kaikesta toivotusta käyttäytymisestä. Leikkikehän sisälle ei tule ojentaa tai heitellä makupaloja tai leluja, ettei pennuille tule niistä riitaa.

Mitä tarvitsen treffeille mukaan?

Ota ensimmäisellä kerralla mukaasi koiran suomalainen rokotustodistus. Kun rokotussuojan voimassaolo on tarkistettu, saat pentutreffipassin. Passilla todistat jatkossa, että pentu on rokotettu. Aina saapuessasi esitä myös kanta-asiakaskorttisi kassalla. Mukaasi tarvitset myös pennun oman juomakupin sekä makupaloja. Loppurauhoittumista varten voit tuoda mukanasi koiran oman alustan. Pennulla tulee olla tavalliset valjaat tai kuristamaton kaulapanta. Ennen kuin leikki alkaa, pennuilta poistetaan pannat, valjaat ja mahdolliset vaatteet.

Mitä jos pentuni pissaa tai kakkaa sisälle?

Yksikään pentu ei ole 100 % ”vesitiivis”, vaan vahinkoja sattuu jokaiselle. Tästä syystä ohjaaja lähettää pentuja pissatauoille toistuvasti. Jos pentu tekee tarpeensa leikkikehään, ohjaaja siivoaa ne. Mikäli pentu pissaa tai kakkaa leikkikehän ulkopuolelle, omistajalle annetaan siivoustarvikkeet ja hän voi putsata vahingon. Pissavahinkoja ei kannata pelätä! Ne ovat osa normaalia koiranpentuarkea, ja myymälässä on totuttu niihin.

Voivatko lapseni tulla pentutreffejä katsomaan?

Koko perhe on lämpimästi tervetullut seuraamaan iloisia pentutreffejämme! Pienille lapsille on hyvä etukäteen kertoa, että vieraita pentuja ei tule lähestyä, ja pentujen leikkikehän sisälle ei voi mennä. Lapsien mukanaolo tarjoaa lapsettomien perheiden koiranpennuille mukavan kokemuksen pikkuihmisistä, joten koko perheen mukaan ottaminen on palvelus kaikille pentutreffeille saapuville pennuille!

Voinko nostaa oman pentuni kesken leikin aitauksesta pois?

Omistaja on aina pentunsa paras tuntija, ja voit milloin tahansa pyytää pentutreffiohjaajaa nostamaan (tai ohjaamaan portin kautta) pentusi leikkiaitauksesta pois, mikäli näet siihen tarvetta.

Etkö löytänyt vastausta kysymykseesi? Voit olla suoraan yhteydessä pentutreffejä järjestävään myymälään tai ottaa yhteyttä sähköpostitse asiakaspalvelu@mustijamirri.fi


Ohjeet Aktiivikasvattajalle pentupakkauksien tilaamiseen löydät täältä.