Näin saavut vastaanotolle

AJANVARAUS

Voit varata Mustin ja Mirrin Hyvinvointipalveluissa työskenteleville asiantuntijoille ajan joko verkkosivuiltamme tai puhelimitse asiakaspalvelustamme. Kun olet varannut ajan, saat sähköpostiisi vahvistuksen varauksestasi seuraavan tunnin sisällä. Mikäli varausvahvistusta ei tule, tarkista aluksi roskapostikansiosi. Jos vahvistusta ei silti löydy, olethan puhelimitse yhteydessä asiakaspalveluumme: 0800 305 305 (Puhelu on ilmainen.)

Jos saavut eläintenkouluttajalle, voit ajanvarauksen yhteydessä valita, haluatko kouluttajan saapuvan sinua vastaan myymälän ulkopuolelle. Suosittelemme valitsemaan tämän kohdan, jos lemmikkisi pelkää tai ei pidä uusista ihmisistä, koirista tai tilanteista. Lue lisää kohdasta ”Näin lievität lemmikkisi jännitystä”.

SAAPUMINEN

Saavuthan hyvissä ajoin ennen varaamaasi aikaa, jotta lemmikkisi ehtii tarvittaessa tehdä tarpeensa ulos ennen käyntiä sekä rauhoittumaan uudessa ympäristössä. 

Useimpien hyvinvointimyymälöidemme edessä on runsaasti veloituksettomia parkkipaikkoja. 

Kun saavut myymälään, sinun ei tarvitse erikseen ilmoittautua saapuneesi käynnille. Voit istua odottamaan aikaasi hyvinvointipalvelutilojen edessä oleville penkeille. Palveluntarjoaja kutsuu sinut sisään vuorosi koittaessa. 

TÄRKEÄÄ

Huomioithan ystävällisesti, että huoneista poistuvien lemmikkien tai eläinten, jotka odottavat samanaikaisesti vastaanottoaikaansa, ei tulisi päästä tervehtimään toisiaan. Asiakaslemmikki saattaa olla jännittynyt ja stressaantua toisista eläimistä, vaikka oma koirasi olisi ystävällinen kaikkia kohtaan.

Annathan siis toisille oman rauhan ja runsaasti tilaa, jotta tunnelma säilyy kaikille stressittömänä.

NÄIN LIEVITÄT LEMMIKKISI JÄNNITYSTÄ

Jos eläinystäväsi jännittää uusia tilanteita, saat jännitystä lievitettyä helposti seuraavalla tavalla:

Koirat

  • Anna koirasi tulla myymälään sisään omalla tahdillaan. 
  • Voit pudottaa myymälän lattialle muutamia koiran suosikkimakupaloja. Kun koira nuuhkii ja syö herkkuja lattialta, tulevat myymälän hajut samalla tutuiksi mukavalla tavalla.
  • Jos lemmikkisi jännittää kovasti, voit antaa sen ensin kävellä sisään myymälään, oleilla sisällä pienen hetken ja viedä koiran uudelleen hetkeksi ulos, ennen kuin palaat jälleen sisälle. Näin koirasi saa ”tauon” uudesta tilanteesta ja usein rentoutuu hiukan.
  • Jos eläinystäväsi arastelee ihmisiä tai ei pidä toisista koirista, odota omaa aikaasi hieman sivummalla kulkureiteistä ja toisista lemmikeistä. Monet koirat kaipaavat uusissa tilanteissa tilaa ympärilleen.
  • Jos saavut eläintenkouluttajalle, voit ajanvarauksen yhteydessä valita, haluatko kouluttajan saapuvan sinua vastaan myymälän ulkopuolelle. Näin voit seistä koirasi kanssa ulkona odottamassa, reilusti sivummalla kulkureiteistä ja muista häiriöistä.
  • Jos koiran ei tarvitse esimerkiksi eläinlääkärin toimenpiteen vuoksi olla syömättä, voit odottaessasi palkita makupaloilla lemmikkiäsi, kun se käyttäytyy rauhallisesti. 
  • Käynnin jälkeen voit viedä rauhassa lemmikkisi autoon ja tulla sen jälkeen maksamaan käyntisi. (Ethän kuitenkaan jätä lemmikkiäsi kuumaan autoon.) 
  • Jos olet saapunut julkisilla kulkuvälineillä ja tarvitset ”apukäsiä”, eli jonkun pitämään esimerkiksi reaktiivista lemmikkiäsi sivummalla kun suoritat maksun, pyydä apua palveluntarjoajalta tai joltakin myyjistämme – työntekijämme ovat varmasti apunasi!

Kissat

  • Jos kissasi voi pahoin kuljetuksen aikana, anna sille vain pieni välipala noin kaksi tuntia ennen automatkaa. (Paitsi tilanteissa, jossa eläinlääkärin pyynnöstä lemmikkiä tulee paastottaa ennen vastaanottoa.)
  • Jos kissa jännittää uusia tilanteita, peitä kuljetuskoppa kevyellä kankaalla, kun saavut myymälään. Jätä kuitenkin pieni kurkistusaukko johonkin.
  • Jos odotat vuoroasi palvelutilojen edessä olevalla penkillä, huolehdithan, että toiset lemmikit eivät pääse häiritsemään kissaasi. Voit kääntää kuljetuskopan niin, että sen ovi osoittaa seinään päin, jolloin koppa tuntuu kissasta usein turvallisemmalta.
  • Voit halutessasi odottaa aikaasi myös hieman sivummalla kulkureiteistä, palveluntarjoaja kutsuu aina asiakkaan sisään.
  • Kun saavut vastaanottohuoneeseen ja ovet on suljettu, voit välittömästi käynnin aluksi antaa kissan tulla kuljetuskopasta itsenäisesti ulos, jos se haluaa.
  • Useimmista kuljetuslaatikoista voi myös irrottaa katto-osan, jolloin kissa saa pysytellä kopassa tutkimisen ajan.
  • Käynnin jälkeen voit viedä rauhassa lemmikkisi autoon, jos ilma ei ole lämmin, ja tulla sen jälkeen maksamaan käyntisi. 
  • Jos kassalla on ruuhkaa ja lemmikkisi stressaantuu helposti, työntekijämme ovat apunasi ja voivat auttaa pyynnöstäsi viemään kuljetuskopan hieman sivummalle rauhalliseen paikkaan maksutapahtuman ajaksi.

VASTAANOTTOHUONEET

Kaikissa vastaanottotiloissamme käytetään koiraa sekä kissaa tyynnyttäviä feromoneja tai tyynnyttäviä eteeristen öljyjen sekoitusta. Jännitystä ja stressiä lieventäviä tuotteita voit ostaa omaan käyttöösi myymälän puolelta.

Vastaanottotiloissa ei ole muita lemmikkejä samanaikaisesti, eikä niistä ole suoraa näköyhteyttä myymälän puolelle tai toisiin asiakastiloihin. Pyrimme huomioimaan kaikessa toiminnassamme reaktiivisten ja ujojen lemmikkien erityistarpeet.

HUOM!

Jos lemmikkisi jännittää poikkeuksellisen voimakkaasti uusia tilanteita, ihmisiä tai toisia koiria, tai käyttäytyy pelkoaggressiivisesti, voidaan saapumis- ja poistumiskäytäntöjä räätälöidä yksilöllisesti lemmikin tarpeiden mukaan. Olethan tällöin yhteydessä asiakaspalveluumme. 

Kaikki palvelumme tehdään lemmikkilähtöisesti, asiakkaan toiveita kuunnellen.

Sydämellisesti tervetuloa!