Täysin turha ostos. Myyjäyritys (Musti ja Mirri) käyttäytyy epäammattimaisesti. Tuotteen perustiedoissa on vakavia puutteita. Ferplast Atlas 30 -kantoboksista ilmoitetaan vain paino ja ulkomitat. Sisämittoja ei ilmoiteta. Myyjäyritys väittää, että boksin mukana tulee pehmuste. Nettisivun tuotetiedoissa lukee "Mukana pehmuste ja matkajuomakuppi." Otin kuvankaappauksen näistä tiedoista. Kun menin myymälään ostamaan Ferplast 30 -kantoboksia, kävi ilmi että boksin mukana EI TULE pehmustetta. Kuljetusboksin ovessa oli etiketti (alkuperäinen, suoraan tehtaalta tuleva etiketti) jossa lukee englannin kielellä "INCLUDED" ja kuva lisävarusteista (pehmuste ja matkajuomakuppi).
Suomen lain mukaan myyjällä on laaja tiedonantovelvoite. Yritys ei saa jättää antamatta asiayhteys huomioon ottaen olennaisia tietoja, jotka kuluttaja tarvitsee osto- tai muun päätöksen tekemiseksi. Harhaanjohtava mainonta on kielletty. Jos tavara poikkeaa markkinoinnissa annetuista tiedoista, tavarassa on virhe.
Musti ja Mirrin henkilökunta (myymälähenkilökunta JA netissä toimiva chat-asiakaspalvelu) eivät osanneet kertoa kuljetuslaatikoiden sisämittoja. He eivät myöskään osanneet kertoa, miksi pehmuste puuttuu, vaikka nettikaupan tuotetiedoissa selvästi sanotaan, että boksin hintaan kuuluu pehmuste. Kukaan ei pyytänyt anteeksi tätä ilmiselvää virhettä. Myytävän boksin päällä ei ollut aletarroja eikä mitään muutakaan varoitusta siitä, että boksi on virheellinen ja siitä puuttuu osia.
Asiakaspalvelu (myymälässä ja netissä) oli niin epäammattimaista, että minä päätin äänestää lompakollani. Peruutin kaikki ostokset. Koiran ruuat, koiran kuljetuslaatikko, koiran valjaat, koiran talutushihna.
Päätin ostaa tuotteet toiselta myyjältä. Kuljetusboksi löytyi Netrauta -verkkokaupasta (www.netrauta.fi) missä on hyvät tuotetiedot. Kuljetuslaatikoiden tuotetiedoissa kerrotaan ulkomitta JA sisämitta. Asiakkaiden ei tarvitse ottaa yhteyttä minnekään (myymälään, chat-asiakaspalveluun) koska tarpeelliset mitat ovat heti nähtävillä verkkokaupan sivuilla. Hyvää palvelua!
Mustille ja Mirrille NOLLA TÄHTEÄ palvelun laadusta. Kuljetusboksin laadusta en voi sanoa mitään, koska ostos peruuntui myyjäyrityksen tekemien virheiden takia (olennaisten tietojen antamatta jättäminen + harhaanjohtava mainonta). Kuljetusboksin sisämittoja ei ilmoitettu missään ja pehmuste puuttui. Henkilökunta ei huomannut pehmusteen puuttumista. Kun reklamoin tästä virheestä, myyjä alkoi leikkiä tyhmää. Hän jankutti, että mitään pehmusteita ei pitäisi ollakaan tässä boksissa. Kiva tietää! Verkkokaupan tuotetiedot ovat siis väärin ja henkilökunta myös TIETÄÄ, että tiedot ovat väärin. On täysin selvää, että monesta boksista puuttuu pehmusteet. Virhe ei siis ole mikään "yksittäistapaus" vaan osa laajempaa ongelmaa. Myyjien olisi pitänyt havaita virhe ja ilmoittaa siitä suoraan pääkonttorille, niin että virheellinen informaatio saadaan poistettua verkkokaupan sivuilta nopeasti. Virheestä olisi pitänyt kertoa myös asiakkaille heti myymälässä. Virheelliset boksit (pehmuste puuttuu) olisi pitänyt varustaa aletarroilla ja varoituskyltillä. "TUOTTEESTA PUUTTUU OSIA. MYYDÄÄN 50 % ALENNUKSELLA."
Musti ja Mirrin bisnesidea on selkeä. Kaikki hommat tehdään huolimattomasti ja amatöörimäisesti. Kukaan ei tarkkaile laatua (myytävien tuotteiden laatu, verkkokaupan sivuston laatu, myymälähenkilökunnan työn laatu). Koko termi "laadunvalvonta" on täysin vieras käsite tälle yritykselle.